Funkcje

Wstęp ››
Parent Previous Next


Funkcje  

RENDERLights obsługuje np następujące funkcje:


Globalne oświetlenie w czasie rzeczywistym

GI (Globalna Illuminacja) to ogólna nazwa dla grupy algorytmów stosowanych w grafice komputerowej 3D, które są przeznaczone do dodania do scen bardziej realistycznego oświetlenia.


Takie algorytmy biorą pod uwagę nie tylko światło, które pochodzi bezpośrednio ze źródła światła (bezpośrednie oświetlenie), ale także kolejne przypadki, w których promienie światła z tego samego źródła są odbite od innych powierzchni w scenie, czy to odblaskowe czy nie (oświetlenie pośrednie).


Za unikatowym silnikiem renderującym RENDERLights stoi algorytm, który oblicza wysokiej jakości globalne oświetlenie w czasie rzeczywistym.

To pozwala użytkownikowi dostosować warunki oświetleniowe widząc wynik w czasie rzeczywistym.



Środowiska w czasie rzeczywistym

Możesz zmienić niebo i inne właściwości środowiska w scenie w przeciągu chwili w RENDERLights.


Niebo i środowisko wpływają na oświetlenie i mają znaczący wpływ na atmosferę sceny.

RENDERLights posiada kompleksowy zestaw gotowych do użycia środowisk a nowe nieba i tła moża swobodnie importować przy użyciu konwencjonalnych panoram 360st (4x3) lub map krzyżowych.







Cienie w czasie rzeczywistym

RENDERLights obsługuje cienie w czasie rzeczywistym. Cienie są w pełni dynamiczne na wszystkich obiektach sceny.

Można regulować i zmieniać cienie w panelu światła. Każde światło ma indywidualne ustawienia, które mogą poprawić

jakość rzucanych cieni.







Różne źródła światła


RENDERLights nie ma żadnych ograniczeń na liczbę świateł w scenie. Pozwala to na tworzenie jeszcze większego realizmu sceny w czasie rzeczywistym, jedynym ograniczeniem jest moc karty graficznej w systemie. Wiele źródeł światła jest szczególnie przydatne w scenach, w których wnętrzu prowadzone są symulacje prawdziwej sytuacji z projektu oświetlenia.








Mapy odbić w czasie rzeczywistym


RENDERLights obsługuje mapy odbicia w czasie rzeczywistym. Mapy odbić czasu rzeczywistego umożliwiają bardziej realistyczne refleksje powierzchni odbijających takich jak np. szkło. Odbicia są tworzone przez obliczenie map sześciennych odbić w czasie rzeczywistym.


Odblaskowe przedmioty wygenerują mapę sześcienną opartą na ich najbliższym otoczeniu. Dla dokładniejszych wyników, materiały odbijające światło nie powinny być zespolone albo połączone ze sobą.


Zauważ, że bardziej odblaskowe obiekty wymagają więcej mocy komputera, należy starannie zaplanować, które powierzchnie wymagają refleksji. Jest to ważne w przypadku korzystania z komputerów starszych niż 2009r.


Symulacja w czasie rzeczywistym wody


W RENDERLights bardzo łatwo możesz dodać wodę do sceny.


Woda automatycznie odzwierciedla środowisko oraz obiekty w scenie.

Kolor wody można również zmienić w zależności od naturalnego koloru w danym regionie - czy to jasny turkusowy z Karaibów czy też ciemny granatowy Północnego Atlantyku.







Mapowanie i regulacja tonów, automatyczne przystosowanie oświetlenia


Ludzkie oko automatycznie dostosowuje się do zmian intensywności światła w otoczeniu.

Automatyczna regulacja światła robi dokładnie to samo, co czyni sceny RENDERLights jeszcze bardziej atrakcyjnymi.

Mapowanie tonów pozwala na renderowanie oświetlenia HDR, mimo że konwencjonalne ekrany

obsługują tylko bardzo ograniczony zakres dynamiki.







Zaawansowane światło słoneczne


RENDERLights wyposażony jest w wyrafinowany system nasłonecznienia z następującymi cechami:


     system geolokalizacji słońca

     słoneczne flary obiektywu

     efekt poświaty





Importuj 50 różnych formatów plików 3D


Możesz importować do 50 różnych formatów plików 3D za pomocą jednego kliknięcia.

RENDERLights obsługuje również Google 3DWarehouse, gdzie można pobrać tysiące darmowych modeli 3D - szybko i łatwo.


RENDERLights obsługuje formaty jak BIM IFC, FBX i SKP, więcej formatów będzie dodawanych w miarę wzrostu zapotrzebowania.






Zewnętrzne pliki odniesienia


Oprócz importowania plików z wielu źródeł, RENDERLights obsługuje XREFing plików.


Przez odnośniki, można dołączyć wiele modeli w jednym projekcie. Pomoże Ci to na lepszą organizację pracy i łatwą modyfikację różnych modeli oddzielnie.


Pliki odnośnika można włączyć lub wyłączyć w menu kontekstowym Drzewa Eksplorera, można użyć funkcji 'Przeładuj', aby uzyskać nową wersję modelu jeśli zrobiłeś w nim jakieś zmiany.


Zmodyfikowane tekstury modelu XREF zostaną przywrócone do stanu oryginalnego po odświeżeniu modelu. Jeśli chcesz zachować konfigurację, trzeba będzie powiązać modele lub wyeksportować je z rozszerzeniem * .rr3, po czym trzeba z powrotem importować jako * .rr3 już do programu.






Edytor materiałów


Materiały można w łatwy sposób edytować w RENDERLights. Edytor Materiałów umożliwia zmianę wszystkich istotnych parametrów materiałowych.

RENDERLights obsługuje np. następujące funkcje:


    mapy rozproszeń

    refleksje

    odbicia lustrzane

    emisyjność

    przezroczystość

    nierówności i mapowanie przemieszczeń



Wsparcie dla 64 i 32 bitów


RENDERLights jest specjalnie zaprojektowany i stworzony, aby sprawnie pracować zarówno z 32- i 64-ro bitowymi systemami.

Pełna obsługa 64-bitowych systemów umożliwia szybszą, wyższej jakości pracę.








Płaszczyzny cięcia i Eksporter 2D


Płaszczyzny cięcia mogą być używane do cięcia przedmiotów 3D wszelkiego rodzaju aby zobaczyć ich wnętrze, albo w celu utworzenia przekroju poprzecznego. Oba pionowe i poziome przekroje (np. plan piętra) są obsługiwane. Mogą również w prosty sposób zostać zapisane w pliku 2D.


Wolne płaszczyzny cięcia są dostępne na obiektach dynamicznych i mogą być łatwo animowane za pomocą naszego standardowego procesu animacji.






Projekcja wideo


Każde zdjęcie lub film wideo może być rzutowane ze źródła światła.


To światło projekcyjne wpływa na środowisko jak każde inne źródło światła w scenie.

Barwienie kolorem i GI umożliwia użytkownikowi budowanie realistycznego wyglądu np. pozwala stworzyć realistyczną salę kinową lub salę konferencyjną.


Projekcje tekstur lub filmów mogą być przekolorowane, a wynik jest tylko kwestią wyobraźni artysty. Wygląd bezpośrednio odwołuje się do zdolności użytkownika do tworzenia fantastycznego i wiarygodnego środowiska.





Tekstury wideo


RENDERLights obsługuje odwzorowanie tekstury wideo umożliwiający renderowanie takich obiektów jak ekrany telewizorów. Korzystanie z emisyjności tekstur wideo sprawia, że ekrany wyglądają jeszcze bardziej realistycznie.








Opublikuj swoje sceny


Możesz łatwo publikować swoje sceny jako autonomiczny plik EXE za pomocą funkcji 'Pakuj-i-dziel'.

Prezentacja może być następnie wysłana do klienta i oglądana na dowolnym komputerze spełniającym wymagania systemowe.








Materiały emisyjne


Z Materiałami emisyjnymi można tworzyć materiały, które emitują światło. Takie elementy są niezbędne podczas tworzenia realistycznie wyglądającego oświetlenia.










Możliwości stereoskopowe 3D


RENDERLights to jedyny w swoim rodzaju system stereoskopowego 3D, pozwalającego na wyświetlanie pełnej zawartości 3D

na LG 3D Smart TV. RENDERLights obsługuje różne typy trybów stereo 3D jak: obraz lewy/prawy,

obraz góra/dół oraz obraz z przeplotem stereo.









Wideo do tekstury


Renderlights wideo do tekstury, pozwala na tworzenie ciekawych shaderów na podstawie animowanej treści. Oprócz tego można użyć kamery internetowej zarówno jako projektora lub jako tekstury by w czasie rzeczywistym wyświetlać wszystko, co fotografuje aparat, na bieżąco w modelu 3D.