Oświetlenie pośrednie

Parent Previous Next



Oświetlenie pośrednie


RENDERLights może być ustawiony na różne tryby oświetlenia pośredniego. Domyślnie RENDERLights będzie wstępnie szybko obliczać podstawowe, ogólne oświetlenie.

To początkowe oświetlenie jest wystarczające dla większości standardowych scen, zwłaszcza scen zewnętrznych, które opierają się w całości na oświetleniu światłem słonecznym.


Wśród tego rodzaju oświetlenia pośredniego znajdziemy rzeczywiste obliczenia promieniowania (radiosity), wtopione i stałe oświetlenie otoczenia (ambient). Wybierz te tryby w zależności od potrzeb.


Najszybszym trybem będzie scena z wtopionymi mapami światła (lightmaps), ale jest kilka kroków do wykonania by uzyskać dobry wynik, jak rozpakowanie (unwrapping) i wtapianie. Może to być albo szybka operacja, albo wymagająca więcej mocy obliczeniowej, w zależności od poziomu jakości na którym nam zależy.