Przezroczystość

Materiały ››
Parent Previous Next



Przezroczystość


Przezroczystość: ustawia przezroczystość materiałów


kolor: wyświetla zestaw kolorów lub średni kolor ustawionej tekstury.


wartość: natężenie ogólnie


UV: informacje na temat kanału UV materiału, które kojarzy mapę ze współrzędnymi mapowania obiektu.

Różne kanały UV mogą mieć różne wartości U i V kafelkowania (tilingu), różne przesunięcia U i V i tak dalej. Mapowanie UV powinno być

wykonane przed importem do RENDERLights. Można też po przekształceniu do obiektu dynamicznego użyć narzędzia mapowania UV do generowania współrzędnych mapujących.


tekstura lub wideo: miejsce tekstury lub pliku wideo. RENDERLights jest w stanie korzystać z wideo na żywo (z kamery podłączonej do komputera) jak z tekstury;

wpisz c@pture by użyć.


1-bitowy: włącza tekstury do trybu alfa 1-bitowego (2 kolory). Jeśli kolor definiuje przejrzystość zamiast faktury, to alfa skacze do 100% jeśli 1-bitowy jest włączony.


w alfa: czyta przezroczystość w alfie (alpha), prosto z tekstury jeśli zaaplikowane (np .png .tga .tif ...)


index załamania: współczynnik załamania w momencie padania światła na obiekt z boku.


Przykład przezroczystości. Od lewej; ciemna kula z 0% przezroczystości, pośrodku; 20% przezroczystości i od lewej ustawiona na 90% przezroczystości.


Globalne ustawienia przezroczystości można znaleźć w:

panel Scena / Render materiałów