Wtapianie do tekstur

Previous Next



Wtapianie do tekstur


RENDERLights oferuje 3 różne sposoby, aby wtopić oświetlenie w scenę: Mapy oświetlenia - Lightmap, Światła otoczenia - Ambient i Szczegółowe mapy światła (mapy LDM - Light Detail Maps).


Wszystkie są formą oświetlenia pośredniego, jednakże Światła otoczenia i mapy LDM są interaktywne z bezpośrednim oświetleniem, co oznacza, że nowe światła mogą być dodawane i tworzą się nowe cienie. Natomiast Mapy oświetlenia, posiadają wszystkie te cechy dopiero po przypisaniu do tekstur (wtopieniu w tekstury).


Wtapianie w praktyce


Zalecane jest zmniejszenie ilości obiektów. Dobrą praktyką jest łączenie lub podziału obiektów po teksturach z Twojego programu CAD.


Zaznacz wszystkie obiekty w Drzewie Eksplorera, które chcesz połączyć, następnie kliknij prawym przyciskiem myszy na dowolnym z nich i wybierz Scalanie obiektów.


Teraz wszystkie oddzielne obiekty stały się jednym obiektem, a my możemy rozpakować model (wykonać unwrapping).

Kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz Wybuduj Rozpakowanie. Opcja ta rozpakuje model.



Rozpakowany model będzie wyglądać tak jak na obrazku poniżej. Użyj 'Sprawdź Rozpakowanie' w menu kontekstowym, aby zobaczyć rozpakowany model.



Pamiętaj, że za każdym razem jak zmieni się oświetlenie sceny, musi ono być ponownie 'wtopione' w model, aby uzyskać nowy efekt.